Anak lelaki dendam dgn bapa mereka, sebab abaikan tanggungjawab

Admin
0

Asalammualaikum...

Terlebih Dahulu saya harap pihak kisahrumahtangga rahsiakan sapa saya....dan yang terlibat...

Apa yang saya cerita bukan terjadi atas diri saya.Adik emak saya berkahwin dengan pilihan hatinya orang Negeri Sembilan dan mempunyai anak 5org.Sebelum ini suami pernah kerja askar di ipoh dan tinggal bersama eemk dan bapak mentua di perak.selepas pencen balik n.sembilan berkerja macam2 tapi tidak lama.isteri terpaksa kerja kedai makan untuk tolong suami.Rasa tinggal n.sembilan susah balik perak rumah emk mentua.kerja di kampung lagi susah,mungkin agak strees dengan keadaan keluarga yang susah suami naik berang sampai ada perselisihan faham dengan bapak mentua dan keluarga.pindah rumah tapi berdekatan dengan rumah emk dan bapak mentua.

Strees dengan kerja yang pendapatan tak berapa bergaduh dengan isteri dan anak kadang2 jadi mangsa.emak saya pernah bagi tahu si suami ada bergaduh sapai tarik rambut isteri dari rumah atas papan ke tanah.si suami pernah beli ubat (bekukan getah beku)untuk paksa isteri minum.anak pertama tingkatan 3,kedua darjah 5,ketiga darjah2 keempat 3tahun kelima setahun ada kod.bila ayah pukul emk @ bergaduh 3oreng anak lelaki ini geram dengan ayahnya yang pukul emak mereka.sampai anak sulung dendam dengan ayahnya.selepas bersalin anak kelima si suami tak ada ambik kisah pasal anak baru lahir dan sebelum ini nafkah untuk anak dan rumah tak ada bagi.si isteri yang baru lepas bersalin seminggu selipas itu berkerja untuk anak yang bersekolah duit belanja dan beli susu anak kecil.si suami langsung tak bertanggungjawab pada anak dan keluarga.tempat mengadu hanya pada kakak yang mendengar rintihan...apa harus adik emk saya lakukan....

Harap pihak kisahrumahtangga boleh tolong adik emk saya ni....

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)