Adik ipar aku (adik isteri aku) menumpang rumah aku & pemalas. Aku tension!

Admin
0

Assalamualaikum.

Sebenarnya,ini bukan kali pertama adik ipar aku tinggal bersama.Adik-beradik isteri aku ada 9 org.7 perempuan,2 lelaki.setakat ni,dah 2 org adik2 isteri aku tinggal bersama dgn keluarga aku.Tp yg paling berat sekali yg ke 2 ni.Seblm adik ipar aku ni(perempuan) tinggal dgn aku,mmg ada juga la konflik antara aku dgn dia.aku mmg tak suka betulla dgn org perempuan yg pemalas.pemalas tahapcipan.tp aku tak kisah sgtla kalau dia nk malas2 kt rumah dia sendiri(rumah mertua).

Ketenangan hidup aku sekeluarga diganggu lg setelah isteriku tanpa berbincang dgn aku tlh menerima adiknya bekerja(sebagai seorg kerani) di tempat kami bekerja.Aku berasa amat dukacita atas tindakan isteriku.Pada mulanya,adik ipar ku itu sepatutnya tinggal bersama sementara mencari rumah lain.Tp lain plk jdnya.Hingga ke saat aku menulis nota ini,dia masih lg tinggal bersama keluargaku.sudah hampir 8 bln .

aku berasa tak bebas hidup di rumah sendiri.perihal keluargaku menjadi santapan buah mulut adik iparku bila dia blk ke kpg.aku plk jenis mulut celupar,kadang2 aku maki je adik ipar aku tu kalau dia malas sgt.mulalah dia mengadu ke kakak2 kt kpg.silap haribulan,aku plk kena marah pasal perkara td.buat pengetahuan pembaca,dia ni dah berkahwin & mempunyai seorg anak.skrg ni,suaminya sendiri terpaksa menjaga anaknya di kampung.kesian ke suami dia.dah la kena jaga anak,kehidupan sebagai seorg suami terabai.nasib kau la biras.

adik ipar aku ni mmg suka stay kt rumah aku.pasal isteri aku jadi amah merangkap driver dia.cadar katil kotor,isteriku tukarkan,bilik air kotor,tolong bersihkan,kipas dlm bilik berabuk,dia bersihkan.aku tegur isteri aku buat apa dia buat semua benda tu.tapi isteriku tak kisah.kerana mengikutnya,kalau nk harapkn adik dia tu buat semua benda tu,last2 jahanam rumah .mmg tak akan dibuatnya.

pada pendpt aku,selain diri dia sendiri yg malas,dia berbuat demikian atas dasar aku charge dia kena byr duit sewa rumah rm200 sebln.kalau dia rasa charge ni mahal,kenapa dia masih menempel muka dia yg tak malu tu kat rumah aku?carilah rumah lain yg lg murah.yg lebih selesa.

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)