Wednesday, November 9, 2011

Suami tunai nafkah batin 2 bulan sekali

umur sy 26..saye mendirikan rumahtangge hampir 2 tahun..dan belom mempunyai cahaya mate...saye kerap begaduh dgn suami berulang kali sebab 1 problem yg same..

suami ade masalah batin..suami seolah tidak ade nafsu dgn saye...bile saye tanye, die ckp die bernafsu dgn saye..bayangkan kami bersama 2bulan sekali, pernah sebulan sekali, due mgu sekali, semiggu sekali (cume utk 3 mgu...sebab br lepas gaduh psl hal ni)...

antare alasan yg die pernah bg pade sy :-

- die ckp bile da kawen ni, anytime die bole dapat,sebab tu die x beriye sgt...

- die ckp die pelik org lain yg kawin dah lame..die takot kalau selalu bersame, nanti jd bosan...

isteri2, sekalian...bgtahu kat saye..kalo anda kat tmpt saye, hampir 2tahun kawen...anda rs terluke x dgn alasan tu...?

saye taw suami ego utk mengaku masalah die...kami da byk sgt begaduh psl hal ni...bayangkan, saye serumah, tido sekatil, makan semeje...perasaan sy rs mcm die cume housemate sy...xmcm suami isteri...sy pon manusie, bernafsu...nakkan zuriat...

setiap kali gaduh, isu ini adelah sgt sensitif utk suami...da berape kali sy kene pukol setiap kali bgaduh psl hal ni...sy rs sgt stress...suami da byk kali bjanji setiap kali pas bgaduh dr awl perkhawinan utk merawat masalh die..tp haram xjadi ape...penah sekali, sy yg carik ustaz utk berubat dan berurut utk suami..sy yg bawak die g berubat..ustaz ckp bukan buatan org ni...tp still xbaek lg..tp sekurangnye sy useha sndiri...tu la 1st n last die g merawat masalah die..xde useha sndiri..kecik nye ati sy...

suami langsung mengabaikan masalah ni..sedangkan bg sy, baek sy xpayah kawen dr menanggung masalah ni...sy bukan malaikat...sy bukan terlalu penyabar...sy xnak smpn masalah ni dlm perkhawinan sy smpai 7, 8 thn..sy xnak buang mase...umur sy makin meningkat...sy makin stress bile kawan2 yg seusia sy suda pon ade anak malah lebih dr sorg pon ade...sy rs sedih sgt...

saye penah ckp pd suami, masalah ni byk menyebabkan pasangan suami isteri bcerai...sy masih sygkan rumahtangge ni...pendapat sy, kalo suami sayangkan rumahtangge ni, die mesti selesaikan masalh ni..bukan abaikan, gaduh,pukol sy, then janji akan g berubat...then abaikan, gaduh, pukol sy, then janji lg dan seterusnye buat kali keberape ratus kali...

sy mengaku mule tawa ati dgn suami..die mementingkan diri...sebok ckp nak ank...sress kwn2 wife da pregnant...sy ni...? stress smpai rs nak hentak pale kat dinding die x taw ke...?

sy rs putus ase sgt...masalah ni buat sy mule rs benci pade suami sy...penah sy ckp, genap 2thn je sy akan tunggu die..lepas tu, sy nk die lepaskan sy..sy xnak terus mnyakitkan ati sendiri dgn suami yg pentingkan diri...plg penting sy xnak melayan suami dgn rs x ikhlas lagi...bertambah dose saye...

perasaan sy skang, perkhawinan ni tlalu sgt melukakan sy...sy cemburu org lain bahagie...sedangkan sy xde tmpt nak luahkan sume ni...salah ke saye..? saye nak selesaikan masalah..bukan hidup dalam masalah..tp setiap kali bende ni open, maslah xpenah selesai...sakit yg sy dapat...kene pukol mcm binatang...sy rs sgt menyesal mendirikan rumahtangge...bukan ni yg sy harapkan...sgt susah sy nak berlaku ikhlas kepada suami skang ni...masalah ni wat sy tersisih...rs diri sy ni hodoh sgt ke...sy sgt2 merendah diri n ilang confident dlm diri sy...Allah je taw rs ati ni....

kalo sy salah...abg2...akak2..tolong la bg pendapat n moral support utk sy...sy sgt kecewe...n tolong jgn salah faham...sy bukan bukak aib rumahtangge sy...sy cume mintak pendapat sume...since sy da sgt2 give up...

10 comments:

  1. masalah sy sama....dah 6 tahun berkahwin tp jarang dpt hak sbg isteri....kalau saya nak saya kena mintak....untuk dia beri dgn ikhlas hati...tidak sama sekali...

    ReplyDelete
  2. Yg xde anak cam ni plak.... yg terlebih anak cam tu plak.... berumah tangga harus ihklas..ihktiar supaya anak... dan banyak berbincang... bercakap kene lembut jgn cakap macam orang minang/lepas je tak kira hati dan perasaan...

    ReplyDelete
  3. Yg xde anak cam ni plak.... yg terlebih anak cam tu plak.... berumah tangga harus ihklas..ihktiar supaya anak... dan banyak berbincang... bercakap kene lembut jgn cakap macam orang minang/lepas je tak kira hati dan perasaan...

    ReplyDelete
  4. sy jg hadapi masalah yg sm. suami xbg nafkah batin jika tak diminta. itupon kalo dpt stkt lpskan dia aje. skjp sgt dlm 5 minit xsmpi. tp suami baik dgn sy, xkasar, sgt mengambil berat. itu sy confius n mmg sy akui sy rs down... rs kenapa,xcntk ke aku dimatanya,gemuk sgt ke aku, n mcm2 lg. sedih..xtau nk bgtau sape...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita kaum hawa mcm tu lah..tambah kalau suami byk kerja..nk merasa sebulan sekali pun susah..mcm melukut..

      Delete
    2. kita kaum hawa mcm tu lah..tambah kalau suami byk kerja..nk merasa sebulan sekali pun susah..mcm melukut..

      Delete
  5. Sy da 9 tahun kawin...akhir² ni dah setahun suami xberi nafkah batin...ada jg berbincang dgn dia hal ni..tp alasannya dia letih kerja semakin byk.. Mmg pun kdg² dia blk dr kerja tu ats sofa pun blh tertidur...tp bila dah jaga tu trus buat kerja lain..baru² ni ada mnta dia pergi berubat...tp masih xpergi lg alasannya xsempat...sy masih cuba bersabar dan fikir yg baik². Tapi sampai bila sy harus menunggu?

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. sy da lbh 8 thn kawen. bkn puji diti tp sy mmg ade rupe body solid jamu x pnh tggl mkn tp mmg jrg suami sentuh sy. biaseny sebulan sekali la. nasib tak baik 2 bulan sekali. tak tahu nak jd solehah mcmane lg tuk bg suami sedar betapa jiwa isteri juga perlu dibelai dijaga. mmg terasa jelous tgk kwn2 lain yg slalu dimanjakn suami masing2

    ReplyDelete