Wednesday, November 9, 2011

Aku pregnant anak ke 2. Suami ada hubungan dgn perempuan lain

as'kum warga KRT..saya x tahu kemana lagi sy hendak mengadu masalah saya ni tp sekurang-kurangnya sy mendapat motivasi dan sokongan drpd org2 d luar sana utk saya menempuhi dugaan ini. semoga Allah membantu kalian juga. harap juga masalah sy ni sekurang-kurangnya boleh d kongsikan pendapat d ruangan tuan/puan nanti..

Sebelum itu saya rs x perlu utk saya memperkenalkan diri dgn lebih lanjut lagi...harapan saya cuma kalian d luar sana boleh membantu saya utk memotivasikan diri saya dlm perkara ini...pertama sekali saya baru berusia 24tahun dan saya rs amat bertuah sekali kerana di kurniakan seorg suami yg penyayang dan anak yg sgt comel yg sekarang baru berusia 1thn 5bulan.. =) rmhtgga yg saya dirikan baru berusia kurang drpd tiga tahun sgt2 bahagia ...bg saya terlalu awal dugaan ini utk sy tempuhi tp sy kena lalui juga walau pahit mana sekalipun..4bulan lps sy dan suami d beri berita yg sgt2 gembira apabila sy d sahkan mengandung anak ke-2..perasaan sy dan suami ms tu mmg gembira sekali..tapi utk dijadikan luahan utk kalian semua, sekarang ketika kandungan saya d usia 4bulan saya telah d beri satu ujian yg sgt besar dlm kehidupan saya..betul kata org naluri seorg isteri memang tiada tolak banding nya..kebelakangan ini saya perasan perangai suami mula berubah ..hari demi hari dia berubah sehingga ketara sekali sikap nya yg dingin terhadap saya..saya pernah bertanyakan suami kalau dia ada masalah di pejabat kongsilah dgn saya..saya sudi utk menjadi pendengar paling setia d sisinya..saya juga tahu sebelum ini perangai suami mmg tidak pernah berahsia dgn sy walau apa pun terjadi...

selepas saya berbincang dan bertanyakan masalahnya, jawapan suami kali ini amat lain sekali..seolah-olah alasannya tidak boleh d terima akal tp sy sebagai seorg isteri tidak pernah terlintas utk berfikir buruk sangka dgn suami..saya terima alasan itu dgn hati terbuka...tp ALLAH itu maha mengetahui ..hati sy tergerak utk memeriksa telefon bimbitnya pada pagi selepas saya bertanyakan masalah itu ..ternyata Allah dah buktikan perkara sebenarnya pada saya..betapa hancurnya hati saya pada ms itu sehinggakan sy rs diri sy sudah tidak lg berpijak d bumi yg nyata...dunia saya seolah-olah sudah hilang pertimbangan...saya jumpa byk gambar perempuan tersebut d dalam telefon bimbitnya..ya Allah saya x tau nak cakap apa lagi masa tu..pada hari yg sama juga suami terus memujuk saya dan berjanji akan tinggalkan perempuan itu tp ms tu hati sy hancur sgt...sehingga sy cakap sy nak keluar drpd rumah dgn anak ..tp itu cuma ungkapan sy ketika marah..jauh d sudut hati sy , sy x berniat pun begitu...

utk d pendekkan cerita, saya xnak besarkan hal ni kerana saya tau mungkin ada jugak sy buat silap tapi sekurang-kurangnya saya berharap dia pun sudi berbincang dgn saya utk menyelamatkan rmhtangga kami..tapi apa yg sy harapkan seperti tidak ada harapan lagi d dalam keluarga kami...si suami terus bersikap dingin seolah masih lagi ada hubungan dgn seseorg...saya sentiasa fikirkan anak..anak saya baru berusia 1tahun 5bulan..kalau apa2 jadi pada kami dlm ms terdekat ini pasti dia juga merasa apa yg sy rasa ..dia sgt2 masih perlukan kasih syg seorg ibu dan ayah utk sentiasa berada di sisinya...sebelum kejadian ini rmhtangga kami bahagia sekali..saya rindu suami saya yg dulu..seorg yg manja, penyayang, dan sgt2 sygkan anak kami...24jam kami akan setiasa berhubung tp sekarang sy sudah tak ada smua itu..sy spt kehilangan sesuatu yg amat besar..bagi sy ini bukan ego tp masih ada sesuatu yg sdg mencuri hatinya..walaupun pertuturannya mnyatakan yg dia masih sygkan sy dan rmhtangga kami, tetapi perbuatan dinginnya terhadap saya dan anak amat ketara sekali...saya rindukan suami dan kebahagiaan kami bersama suatu ketika dahulu...saya amat mengharapkan ketika saya melahirkan anak ke-2 kami nanti suami masih ada d sisi saya dan saya x nak kalo dia x dpt merasa kasih sayang seorg ayah seperti kakak nya suatu ketika dahulu...saya akhiri luahan saya dgn ucapan terima kasih..harap ada yg d luar sana sudi utk membantu saya utk mencari keredhaan dlm menempuh dugaan yg amat besar ini...jauh d sudut hati saya suami saya masih segala-galanya utk saya dan anak2..kami masih perlukan dia...terima kasih...

No comments:

Post a Comment