Wednesday, November 9, 2011

Aku pura2 'puas' bila bersama suami

Assalamualaikum....

Sy seorg ibu muda yg baru berusia 24thn,mmpunyai seorg ank prmpuan berusia 4thn..Usia prkahwinan baru 4 thun..Sejak 2 3 bulan kebelakangan ni suami mula dingin.

1) Dia bnyk mnhabiskan ms dgn kwn2 kt luar.Boleh dikatakn hmpir tiap mlm dia blk pukul 3pg.. Bla sy tnya kemana,katanya repair pc kawan. (Suami seorg technicion computer). Tp hasil xde pun..xkan buat kerja smpai 3pg pn org x bg upah.Mak mertua sy pn perasan psl ni.(kami tggl bersama).

2) Selain drpd slalu blk lwt mlm,bla kt luar dia ssh nk bls msg @ jwb pnggilan sy..prnah kantoi,bila dia keluar,dia silent kn hp dia..bla sy tnya mcm2 alasan dia bg.

3) Dia jg sdh lama x b'borak dgn sy,cerita psl kerja ke apa ke...dulu slalu jgk dia b'cerita...Skrg ni kalo sy b'cerita apa2 pn lgsung xde respon dr dia..sy sedih sgt..

4) Psl duit plak dh bbrapa bulan sy xtahu gaji dia dpt brapa..dia seolah2 mnyorokkan dr sy. Dia cuma lgsaikan smua byaran bil,dan beli sdikit keperluan rmh. Kdg2 kperluan rmh gna duit sy jgk,alasannya lupa nk cucuk duit. Dkt sy xpyh cakap la,dia xprnah bg duit pn...

5) Dr segi nafkah batin plak..sy slalu kcewa.Sy tggu dia blk hmpr tiap mlm.Tp kalu dh blk pkul 3 @ 4pg ms tu sy hati dh bengkak..slama dia kat luar,mcm2 sy fikir..entah apa dia buat kt luar,seronok2 ngan kwn2 atau lbih dr itu..sdgkan isteri kt rumah,gelisah menunggu kepulangan dia..kesudahannya,bila dia blk sy t'pksa b'pura2 mnikmati hubungan badan sdgkn ati sy sakit sgt ms tu..untuk menolak keinginan dia sy tkt di katakan derhaka..dan sy bimbang dia makin m'benci sy...

Baru-baru ni sy ada gaduh ngan dia..psl bnda kecik je..tp malarat bila dia kata sy degil sb xnak dgr cakap dia supaya x rapat dgn kakak tiri sy.(dia xsuka dgn kakak sy ni,sb kakak sy ni suka pinjam duit sb suami dia kawin lain dia slalu kesempitan wang).Sy ckp ngan dia kalo sy xrapat dgn kakak sy 2,sy dh xde sape2.(sy yatim piatu sjk umur 15thn,adk beradik yg lain xprnah ambik tahu psl sy,yg lain smua adk beradik tiri). Bila sy luahkan apa yg sy rasa..prangai dia yg yg dh x ambk berat psl sy,yg slalu blk rmh slepas sy & ank dh tdo..dia buat bodoh,dia x mau dgr,dia lg kuatkan volume radio kononnya xmau dgr sy cakap. Sy lg sedih..sy packing brg sy kononnya nk keluar dr rmh. Dia lgsung x halang sy. Malah dia kunci pintu stelah sy keluar.Sy hilang punca...xtahu kemana nk prgi..hmpir 1 jam sy t'menung kt luar rmh.akhirnya sy msk semula ke dlm rmh. Suami lgsung x endahkan sy..ms 2 sy rs down sgt..dia mmg dh x sygkan sy...sy tahu 2...

Saat ni sy msh disini..menumpang d rumah mertua...sdgkan suami hidup mcm org bujang. keluar dan balik rmh sesuka ati dia..ank slalu tnya.."mama knapa papa blom blk? knape papa blk lmbt?"..sy msh bingung...xtahu nk buat apa...smpai bla sy bleh sbr hdup mcm ni...sdh bbrapa kali sy ajak dia bncng. Sy tnya dia apa mslh,apa yg sdh sy buat smpai dia buat mcm sy x wujud dlm hdup dia. Tp dia xmau cakap...dia kata dia xde mslh,yg mslh nya sy. Dia kata sy yg slalu marah dgn dia,xpuas ati ngan dia. Mcm mn sy x mrh kalo dia buat prangi mcm ni. Xmungkin sy bleh b'diam dri...sy ada hati dn perasaan. Entah la smpai bla sy bleh btahan mcm ni..sy msh belum ketemui jln penyelesaian..Sekarang,ia ibarat retak menanti belah...Semoga tentukan yang terbaik buat sy dab anak...

No comments:

Post a Comment