Bila dah ada anak, suami tak tunaikan janji

Admin
0

Salam....

Aku dah berkahwin dgn hubby aku lbh 3thn...kami kawin ats dasar suke same suke...tp malangnye lps berkahwin sikit pn aku x rase bahagia n manisnye hidup berumahtangge...ape yg aku rase...hanyelah beban...

Hidup kami x lah sesenang org lain....kami masih under training...name pn under training...so duit bulan2 pn mmg x cukup utk tanggung pbelanjaan kami bulan2...lepas kawin...hubby cbuk nk baby...bende ni aku dh bncang byk kali...klu ade baby...kte x ckp duit...duit bln2 pn x ckp inikn plk nk ade org baru...tambahan plk kami msih under training...yg memerlukan kami tumpukn kpd pelajaran kami...tp my hubby x nk dgr...ats alasan...rezeki pd allah...tu sumer urusan allah...so utk x nk pjgkn bgaduh...aku pregnant ats kehendaknye...ble aku dh pregnant...aku dh bincangkn perkara yg remeh temah sblm berlakunye ape2 di kemudian hari...aku mintak dier sbg suami utk same2 tolong aku selesaikn kje rumah...ble dh ade baby nnti...sme2 jge...tolak ansur...coz masing2 still lg bljar...then he said ok...

Tp...ble dh pregnant n ade ank...ape yg dier jnjikn langsung x tunaikan...semua beban ats bahu aku...bljar aku pn ntah kemane...paper byk fail...ble aku mengadu kt dier...dier wat bodo...x kesah ar bende ape skali pn yang aku ngadu...misti x dek respon.....even time pregnant...srh urutkn bdn sbb penat bwk perut besar ni pn merungut...kononnye dier penat ar...sakitnye hati tuhan je yang tau...kje rumah sumer aku yg uruskn...yg dier tau dok rumah tgk tv...mntk wat kje sket...merungut...tarik muke masam...

Lps melahirkan...lg kje aku terbeban...dgn baby nk kne jage....rumah...blaja...duit..

.sumernye buatkn aku pening...tp dier sbg suami...wat x tau je...disebabkn tertekan...bleh dikatekan...kami asyik bergaduh je...bergaduh lg lme...berbanding kami berbaik...suami aku jenis yg pendiam...sepatah ditanye...sepatah ar jwbnye...berpatah2 aku tnye...still sepatah gk jwbnye...sampai satu tahap tu...aku mlas nk amik tau hal dier...lantak ar dier nk wat pe pn...sethn lebih aku idup dlm keadaan mcm tu...kejap baik...gaduhnye lame...sampai satu thp tu...aku dh x thn...aku carik balik ex aku...aku dpt col dier...tu lah first n last aku col dier....col pn tnye khabar...suami aku dpt tau aku cari ex aku...kami gaduh lg...tp aku mmg dh x kesah...lepas ni nk jadi ape pn jadi ar...disebabkn terlalu lame gaduh...kami rujuk family masing2 psl mslh kami...aku mmg dh x peduli ape....lepas ni klu aku jadik single parents pn aku x kesah...selame ni pn bkn dier yg tanggung aku...dier x jage aku sbgmana suami jage isteri...anak mmg 100% aku yg jge...klu aku jadik single mom pn...x jadik mslh ngn aku...dh lah kawen 100 % duit parents....yg aku x sangke...time kami kawen...duit dier hanyelah mas kawen...rm80....senangnye nk kawen...patutlah x prnh nk hargai aku...sbb x pernah nk rse mcm mne sshnye crik duit utk dptkn aku...smpi skrg pn mak mertua aku bg duit bln2 utk kami bulan2....sjk kami kawen smpai skrg....dh ar pakai keter aku mcm hak sendiri...servis keter pn x bleh nk byr...yg byr family aku....bile dh rujuk parents masing2...family aku rse pelik...nape gaduh smpi mcm ni skali...ayah aku cri ustaz...rujuk hal kami...rupe2nye mmg ade 'bende' yg mengganggu kami....ble kami dh berubat...n skrg 'bende' tu pn dh x dek...but still suami aku mcm tu gk...x berubah pn...cume yg berubah...kami dh x bergaduh mcm dlu lagik...tp hati aku still x berubah....kasih n syg aku utk dier mmg dh x dek lagik....aku still berthn dgn dier pn sbb anak...skrg...aku kami dh 2 thn...jauh d sudut hati mmg nk srh dier berubah...tp 3 thn kawen...x nmpk pn nk berubah....

Skrg kami tgh cbuk utk beli rumah...sdgkn aku dh ckp...kte x mampu...x pyh nk beli lg...nnti dh kje...kte beli r....tp mcm biase...dier xkn dgr ckp aku...still nk proceed gk sbb mak mertua aku ckp...klu belu lmbt2 nnti insurans mahal...n klu dok sewa pn...same je....baik beli...dh tntu rumah tu jdi milik sndr....aku mls nk msuk cmpur...aku x dek duit...klu x dek duit jgn mntk ngn aku....

Penah skali aku gaduh besar ngn suami aku...aku penah tnye dier....ape pengorbanan dier sbg suami utk aku...ape kebaikan dier utk aku....dier terdiam...dier x bleh nk jawab....sbb x dek bnde pn dier buat utk aku...sedih btul ble pkkn blk time tu....aku igt lgkami gaduh...dier ungkit psl...parents aku byk bantu aku....mse time aku pregnant...aku nk mkn....aku mntk ngn ayh aku....dier mrh..kononnye dier sbg suami...npe x mntk kt dier...dier terase mcm x bgune....pdhal aku dh mntk...tp dier ckp x dek duit...smelah gk aku mntk belikn bju pregnant...tu pn tarik muke masam ngn aku...kononnye x dek duit..pdhal aku tgh pregnantkn ank dier....sikitpn x jge perasaan aku..org lain pregnant seronok...tp aku pregnant rse beban...aku pn dh tak tau mcm mne lg aku nk ckp ngn suami aku....cara baik pn dh....cara kasar apatah lg...but still perangai mcm tu....

Ape yg aku dpt pkkn skrg...aku nk berterus terang ngn family aku yg aku dah x bleh nk teruskn idup aku ngn dier lg...aku rse mcm aku duk stu rumah ngn dier mcm org asing....kawen dh lme...tp dier x pnh nk amik tau bile aku merajuk...bile aku marah...bile aku sakit...buntunye pkran aku....

(\(\

( -.-)

o_(")(")

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)