Kad ATM suami pegang. Bila hari gaji, suami cucuk duit gaji aku.

Admin
0

bukan niatku untuk mengaibkan suamiku,,tapi,makin disimpan di hati nie,,ibarat ingin meletup didada~~ kisah rumahtangga ibaratdiari untuk aku luahkan isi hati nie

usia perkahwinan ku hampir mencecah 4 tahun~~ dulu mula2 kenal, segala perbuatan baik yang aku nampak didepan mata, langsung tak de keburukan nye, bila dah kahwin~~ baru aku tau yang suami aku nie sorang yang panas baran, tak reti bersyukur, malas.

satu yang aku amat pasti ialah suamiku ibarat tidak dikurniakan sifat sabar,, kalu tak jumpa suatu barang tu,, habis aku ngan anak kene marah,, cari barang tak sampai sminit pom dah hangin satu badan. yang kesiannya, anak aku. selalu kene marah, selalu kene tengking,, padahal anak aku baru umur 31/2 tahun. apa sangat la yang dia tau. sampaikan anak aku boleh amik hati dengn perangai suami aku ni. pernah satu ketika masa tu anak aku nak tidur,, katil sempit,, ditengkingnya sampai anak aku heret tilam ngan bantal die keluar bilik,, rela tidur diluar,, dan ucapannya selalu begini " papa tak sayang adik". kadang2,, aku terpaksa marah anak aku,, bagi mengelakkan tubuh kecilnya dipukul~~ :( maafkan mama dik sbab hidup adik jadi macam, ni~~

begitu juga dengan sikapnya yang pemalas, sepanjang 4 tahun aku hidup dengannya,, boleh dikira dengan jari berapa kali die keluar kerja,cukup sebulan berhenti, alasan kilang tu macam nie la,, boss macam tu la,, aku nasihatkan sat gi aku yang kene marah, terpaksa la aku sorang2 bekerja untuk tanggung keluarga,, duit gaji aku, habis sebab nak kene bayar itu, bayar ini,, tak pernah ade simpanan tetap untuk aku nak simpan. kalu hari gaji aku , die yang pi ATM amik duit, kad atm aku die yang pegang,, padahal duit aku,, bukan tanggungjawab die ke cari duit untuk sara anak bni?? tak malu ke?? ape yang aku mampu cume niatkan aku sedekahkan duit tu untuk bantu die~~ aku sedih~~ sampaikan aku pergi kerja bawak rm2,,untuk makan,,kalu kate dah pokai tengah2 bulan,,terpaksa la aku ikat perut.

kemahuan aku,, payah sekali untuk aku dapat,, tapi kemahuan die??? macam2 aku belikan,,nak hp baru,, nak itu,, nak ini,,kerjA? malas!

satu lagi yang aku tak berapa berkenan dengan perangai suamiku ni,, tak pernah nak beri aku kebebasan,, kalu die??? aku nak join sukan p0m siap lfaz taklik,,aku benci!! die sekat kesukaan aku,, die sekat kemahuan aku,,

aku kahwin untuk aku bina hidup bhagia,,kalu macm nie la,, hdup aku menderita!!

satu je tekad aku,, aku dah serik dan tak mau hidup dengannya!! kalu bercerai itu, buat hidup aku ngan anak aku bahagia,,aku redha ya Allah. biarlah aku bergelar janda pada umur muda,,aku tak kisah,,yang penting,,aku dah tak mahu hidup dengannya!!

p/s : admin, sampaikan lah kepada nak muda sekarang kalu2 nak kahwin, cari lah suami yang bertanggungjawab,, jangan jadi macam aku,,umur 22 tahun,,dah hdup susah,,dengarlah nasihat dan terimalah pilihan ibu bapa,,jangan disebabkan cinta kita buta,, buta dengan keburukan yang disorokkan!!

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)