Isteri dah puaskan suami, tapi suami masih menggatal

Admin
0
Saya ada satu masalah. Bagi saya mslh ni besar krn jika saya biarkan boleh musnahkan rumah tangga saya. Saya baru mendirikan rmh tangga, x sampai setahun tp telah kenal suami sejak 2004 lg. suami seorg mualaf, x handsome tp manis orgnya, saya pula blh tahan cantik (sorry bkn nak masuk bakul p rata2 org ckp saya dgn suami mcm langit dgn bumi). Kebaikan ia, ia jenis caring & sgt romantik tp begitula setiap org mesti da kelemahan. suami jenis yg sgt panas baran & x pandai nak beza cara berkomunikasi dgn isteri & perempuan lain. Pa yg saya maksudkan kat sini bila bercakap dgn perempuan, ia xtau batas2.walaupon suami xder niat lain tp blh buatkan perempuan lain curiga & nampak suami mcm tgh flirt perempuan.erti kata lain setiap perkataan yg keluar Nampak cam tgh pancing @ test power.



Kelemahan saya pula adalah saya ni jenis yg kuat cemburu tp xblh salahkan saya 100% juga krn spanjang saya kenal suami saya, bbrp insiden yg menyebabkan ati saya terluka telah berlaku antaranya:

1. Ia penah gaduh dgn seorang suami org sbb si isteri (tukang jahit baju suami) menuduh suami saya flirt ia & ckp benda yg berbaur sex sedangkan suami saya explain kat tkg jahit tu psl prosedur yg ia alami masa ia sakit batu karang. Ini saya dah bersemuka sendiri dgn tukang jahit tu, finally ia mengaku ia mengadu coz x selesa suami saya coz over peramah & ckp xder batas.



2. Masa d university kwn2 saya penah ckp yg suami saya penah tackle perempuan lain & mengatakan suami saya ni jenis yg pantang tgk perempuan dahi licin & tinggi (ini berlaku sblm saya kenal suami).



3. Pinjam HP saya & amik no hp perempuan lain and sms flirt guna hp saya masa dlm tempoh kami bercinta.



Actually byk lg p byk saya dh lupa coz kalu x mmg blh buat saya betul2 jd gila spt kata suami saya. Bila saya dpt tangkap pa2 ia akn marah saya balik n ckp saya perempuan yg x appreciate syg ia, saya ‘sakit’, saya ‘gila’ dsb.



Bila time nak dirikan rmh tangga, saya cuba buka chapter baru dlm hidup kami, saya dah tekad taknak cemburu buta & berazam untuk jd isteri yg solehah & disenangi suami tapi semua tu angan bila 2 minggu sblm kawin saya terbaca sms sex suami dgn perempuan lain kat hp ia (hp ia da auto lock tp Allah maha besar nak tunjukkan bukti dimana pda hari itu auto lock hp ia lambat terlock masa ia charging hp). Bila confront ia kta ia x kenal pon perempuan tu, ia dpt no hp tu coz ia trace old fren ia. Antara dlm sms tu da mengatakan yg perempuan tu suka if lelaki buat begitu begini kat ia & ia suka buat begitu begini kat lelaki. Hati saya luluh, berkecai pada saat itu. Saya nekad nak cancelkan perkahwinan saya tp bila pk mak bapak saya akan malu kt kg coz preparation dh siap & tgk ia menangis meraung2 mcm org gila sampai cramp jaw ia, saya tutup mata n teruskan perkahwinan. Saya ingat ia dh tinggal kan perangai ia la.



Perkahwinan kami berjalan dgn lancar & ia puas ati dgn ‘layanan’ yg saya berikan ( sya sentiasa tnya suami coz sya xnak suami diam salahkan sya 1 day if ia x puas).ia x penah tnya sya sda saya puas dgn ia, in fact sya tgk ia x kisahkan kekurangan ia tp kekurangan saya ia hitung 1 demi 1. Saya diam coz sya akui sbg manusia biasa setiap org da kelemahan. Saya x pandai masak & x organize tp sya cuba sbaik mungkin coz saya bekerja. Tp 1 week after kawin saya di kejutkan lagi. saya jumpa email ini dlm email suami dgn gov staf dr ministry lain:



Suami: Hai der….. still remember me wahai budak perasan lawa……..! hehehehe……… hope ur in goooood health……

Perempuan: Haha. Kuajaq! “why are u obsessed with me…” Hahaha.. im super healthy here. Apa khabar pengantin baru??

Suami: “why are u obsessed with me…” hello…… wat do u mean by dat…? I juz don’t get it…. whatever….. pengantin baru is awesome…. Only “complain” is being deprieved of sleep coz too much of activities at dawn….. hehehe……

Perempuan: Hahaha. Ngok! Active sgt ni. Hows work? Busy? I was super busy since balik dr course. Plus, sunburn blm hilang lg. tensen!

Suami: Well, ur juz a kid dear….. u wudnt understand all this “adult’s games”…. Hehehehe…. But don’t wory k… time is on ur side for u to grow up….. so, ur very bz hah currently…. Me too…. Im having a lab on dis thurs and preparing slides for my pengarah… next week kena gi parlimen… as for ur sunburn issue, I wonder if u actually kena sunburn in da first place or its juz ur natural complexion…… hahahahahahhahahahahaaaaa………………………………

Perempuan: Hahahha. Seriously? Adult’s games? That is so so lame. Sibuk dgn pengarah dia :p. keco tau. I dah pegi parlimen semalam. It was fun! Coz lagi byk guys than girls in a building. Hahaha. N as for my sunburn issue, like hello! I have fair skin tau. Tau la xckup ‘putih gebu’ like ur wife. But still, ‘fair & lovely’. J

Suami: Hahahaha…. Well, I dunno if ur ‘faaairrr… n lovely….’ But I can confirm dat u did catch my attention even among da byk2 girls kat dat boring kursus tu….. u have a nice weekend ok…… n il spend some very ‘Quality’ time with my wife…hehehehe….. dats some food for thought bagi miss (nama permpuan tu)…… take care….



Tergurisnya ati saya bila baca email ni. Nasib baiknya email last yg suami nak send (yg kaler merah) tu xsempat di anta n da kat outbox. I wonder if email tu sampai pa next step akan berlaku between them. Saya confront dgn suami juga n suami ckp ia if perempuan tu reply ia akan ckp ia nak peril perempuan tu balik coz suami kata sepanjang kursus ia perhati perempuan tu asyik control cun & kesat peluh ia jer.



Sampai sudah suami x nak mengaku salah n blame saya balik coz curi tgk personal ia. salah saya kah slama ni?saya mmg cemburu buta ker?saya ke yang ‘SAKIT’ & ‘GILA’ mcm kata suami saya? Saya buntu, please help me…

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)