Pilih bekas suami atau sepupuku yang juga suami orang?

Admin
0

Salam sahabat krt..

Saya perlukan nasihat dari anda semua..saya seorng ibu tunggal yg telah berpisah dengan bekas suami hampir setahun. saya mempunyai anak dan semua anak2 tinggal dengan saya..sbb bekas suami serahkan semuanya kepada saya..tetapi bekas suami tk pernah mengabaikan tanggungjawab dia selama kami berpisah seperti nafkah dan sebagainya utk anak2 dia.. kami berpisah atas sebab2 tertentu dan hanya kami berdua sahaja yg tahu. kami berkahwin bukan atas dasar cinta tp..keluarga..keadaan dan juga mungkin jodoh kami ketika itu ..selepas berpisah dengan bekas suami kami telah menjadi kawan baik demi anak2. Kami tidak mahu perpisahan ini mengganggu kehidupan harian anak2 ..

Baru baru ini saya dilamar oleh sepupu saya sendiri utk jadikan saya isteri keduanya....dulu kami pernah bercinta semasa zaman sekolah sehinggalh kami bekerja...tp jodoh tiada antara kami...sbb halangan oleh keluarga dan jarak antara kami terlalu jauh ketika itu..dia bekerja dgn syarikat perkapalan dan selalu belayar. Tetapi perasaan cinta kami masih lagi kuat antara satu sama lain. Demi sayang dan cinta kami selama 26 tahun sejak kami kecil saya terima lamarannya..walaupun isterinya tidak setuju...(mereka berkahwin pun atas pilihan keluarga) ....dan kami akan bernikah pada november ini.

Namun baru baru ini..bekas suami saya jatuh sakit dan saya pergi melawatnya bersama anak2..ya allah begitu sedih sekali saya lihat keadaanya yg begitu kurus tidak terurus..menitis air mata saya melihat keadaanya...dengan suara merayu dia berkata dia amat memerlukan saya dan anak2 disisi dan menyesal dengan perbuatan dia selama ini..dan ingin saya kembali kepadanya..dia berjanji dia tidak akan mengulangi apa yang telah dia lakukan kepada saya...selama 10 tahun saya memendam rasa hidup bersamanya. selama 10 tahun itu jugalah peluang demi peluang telah saya berikan..namun masih tidak berubah...hinggalah saya nekad untuk berpisah dengannya.

Bila dah jadi begini saya tidak sampai hati melihat keadaan bekas suami saya...walaupun pintu hati saya telah tertutup buatnya..namun perasaan sayang dan dia adalah ayah kepada anak2 saya...perlukan saya kembali kepadanya ???..tanpa mengiraukan hati dan perasaan sendiri???...dan bagaimana pula dengan hati dan perasaan kekasih@sepupu saya yang sanggup menunggu saya selama 26 tahun untuk hidup bersama saya ???...kerana inilah peluang kami untuk hidup bersama....sbb dia masih lagi memegang janjinya untuk benikah dgn saya...walau dalam keadaan apa sekali pun...

harap saya mendapat nasihat dan pendapat dari sahabat sekalian...terima kasih.

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)