Wednesday, November 9, 2011

Aku berskandal dgn suami orang di Facebook. Curangkah aku?

Assalamualaikum

Ini sekadar luahan hati je...sebab dah tak tahu nak cerita kat sapa?kami masih baru dalam alam perkahwinan...baru 3 tahun lebih.mempunyai anak 2 org.kami kawin atas dasar suka sama suka dan cinta.semua bermula bila kami mula duduk serumah.sebelum ni kami tinggal berasingan atas sebab kerja tp tak sangka bila dah duduk serumah hari-hari berperang.semua ni jadi sebab mulut suami celupar dan laser.bukan setakat telinga tak tahan...hati saya pun asyik terluka dan sakit dengar apa yang dia cakap.saya ni memang jenis badan berisi.lebih-lebih lagi setelah melahirkan dua orang anak berat makin bertambah-tambah dan kelancangan mulut dia mengata saya pun bertambah.kami suami isteri berkerja.kalu dulu belanja dapur,bil2,keperluan anak2 dan belanja mkn saya urus dan saya tanggung tp saya masih tak kisah sebab dia bayar kereta.ikutkan nk bayar kereta setiap bulan pun dia semput kadang-kadang saya dan mak mentua tolong.semenjak kawin nk simpan untuk diri sendiri pun takde.duit simpanan masa bujang pulak jadi mangsa.pokai.....pada saya tak apalah....tp semakin lama semakin naik lemak...dah la saya tolong dia banyak, tak sedikit pun dia hargai apa yang saya korbankan malahan asyik duk perli-perli saya gemuk,dah tak sedap la apa la.apa yang dia cakap tu buat saya sakit hati dan mula benci dengan dia.bukan dia nk hulur duit kat saya untuk saya maintain badan sy ni tp mulut dia duk kalut mengata saya.kalu saya bersolek ,bergaya lebih-lebih dia kata "buat apala pakai macm tu...lain kali tak payah la pakai..macam apa ntah".saya ikut apa dia cakap....saya pendam apa yang dia cakap sebab suami saya bukan jenis yang boleh di ajak berbincang face to face..mula la dia buat bodo jer...dah tu tak nak pulak berubah.

Lama-lama saya pun dah bosan dengan sikap dia....saya pon berdiam diri dan membisu....dah malas nak gadoh2 dan malas nk berbincang.kalu dulu setiap hari mintak duit belanja ngan saya.macam saya suami dan dia isteri.setiap bulan kalu nak beli barang rumah saya keluar sorang2 macam tak de laki.dah tentu2 saya yang keluar duit beli semua tu.jelos jugak tengok org lain jalan ngan laki diaorg yang kita ni sorg2.kalu dia ada masa free,dia lebih suka lepak ngan kawan2 sampai 3-4 pagi x balik2 rumah.masa kami bersama cukup2 terhad.dah macam org asing dah.bila dia balik saya dah tdo.bila saya bangun tdo nk pegi keje dia tdo.bila saya balik keje dia pulak keje.kalu rumah mmg selalu tunggang langgang.dulu lansung dia tak bantu saya dalam hal2 rumah ni...ye la sama2 keje,sama2 penatkan tp dia tak boleh la nk ringankan tangan tolong saya.kadang2 frust jgk tp bila pikir2 lelaki mmg x suka wat benda tu...saya pun jadik malas la nk ambik pot sangat tp bila saya tengok dia makin hari makin tak kisah dengan saya dan anak2...sebab saya urus belaka..saya pun mula la buat perancangan kalu dia mintak duit...saya akan kata saya takde duit,saya x bayar semua bil2 api,air,astro...apa saja yang berkaitan dengan duit semua pon takde...lama2 baru dia faham yang saya sengaja buat macam tu..kalu x dia tak tahu tanggungjawab dia sebagai seorg suami.sebenarnya kalu pasal duit tu saya mmg ikhlas nk tolong dia tapi dia x pandai nk menghargai apa yang saya buat dan mmg x pandai lansung nk jaga hati saya.dia bercakap mmg ikut sedap mulut dia kalahlah org perempuan dengan mulut laser dia tu.

Satu lagi yang sy x tahan dia masih lagi ambil kisah pasal ex2 dia....masih contact dengan ex2 dia.siap ajak jupa nk makan2 bersama.hati isteri mana yang x marah.sah2 suami anggap saya tunggul kayu yang x de perasaan.yang best nya....nama anak kami pun dia letak nama ex dia....berasap jer kepala saya tp saya diamkan jer...dah malas nk pk....nati x pasal2 saya meroyan....

Pernah dia cakap "badan macam tong ni pon ada org nk ke?"aduh bisa nyer rasa.huhuhu.....tp saya diamkan jer....malas nk bertekak tp sebak rasa dada tahan dari menangis.pada saya x guna nk menangis untuk org mcm ni...sekarang ni saya mmg tgh diet....mintak2 la berat ni turun.kalu dulu dia larang sy bermake up tp sekarang saya pakai, malas nk ambik pusing apa dia cakap.bukan saya melawan tp dia yang x nk berubah.saya x tahu la kalu perempuan lain boleh tahan dengan sikap dia tp saya mmg tak tahan...hari2 menangis sorang2...saya mula berjinak2 dengan fb...ramai la org nak kenal...tp ada sorg ni ada masalah mcm sy jugak...bini dia mulut laser.lama2 kami makin rapat dan saling menyayangi dan saling berhubung melalui sms dan telefon...tp sekadar seorg teman untuk berbincang dan meluah rasa...x pernah terfikir untuk curang dengan suami...cuma saya terasa terlampau di abaikan dan rasa sunyi serta rasa x dihargai.bila ada teman fb ni saya x lagi bersedih kerana kami saling meluahkan apa yan terbuku didalam hati.kadang2 rasa bersalah jugak kat bini dia tp kami x pernah berjumpa kerana masih hormat pada status masing2.tp slps solat sy selalu berdoa semoa di beri petunjuk jalan yang lurus.saya x mahu terpesong jauh lagi,mugkin Allah makbulkan doa saya....maka satu hari tu terbongkarlah yang saya ni sering bersms dengan teman fb ni...suami memang marah.suami siap datang tempat kerja hantar handset tu pada sy dan saya nampak dia mcm rasa tercabar.habis berkecai hp sy malam tu...suami baling tp ntah kenapa dalam hati rasa lega suami dapat tahu...nampak dalam mata suami perasaan jelos...mlm tu jugak sy terus terang dengan suami sy tak tahan denan sikap dan mulut dia,sy kata tlg jaga perasaan sy.sejak dari kejadian tu,suami mula ambik berat ttg saya dan anak2.selalu ada bersama kami...no telefon pon dah tukar baru...dalam fb pun sy dah delate teman sy tu...sy dah x nk ada kaitan lagi dengan teman fb sy tu...sy doakan dia bahagia dengan wife dia....

semoga jodoh kami dipanjangkan apa yang sy buat tu bukan untuk balas dendam pasa suami....cuma masa tu macam org mengantuk disoronkan bantal....mujur Allah masih pelihara sy dari terjebak ke perkara2 yan x elok.sekian

No comments:

Post a Comment