Dua tahun bertunang dan terlanjur

Admin
0

Salam,

salam tuan, saya ada persoalan yang ingin bertanya tentang diri saya.. saya sudah 2 tahun bertunang dan selama itu jugak kami selalu terlanjur dan dia pernah mengandung dan melahirkan anak.. tetapi kami telah putus pada bulan 7 lepas dan saya telah bertaubat... tetapi ini tidak pernah di ketahui oleh familynya...

soalan:

1) perlukah untuk saya berterus terang dengan keluarganya?

2) apabila perkara ini diketahui oleh keluarganya, wajibkah saya berkahwin dengannya?

3) jikalau ada orang ingin berkahwin dengannya, tetapi ini tidak di ketahui oleh lelaki dan keluarga lelaki tersebut, bolehkah dia mengahwininya?

4) setelah saya beritahu perkara ini pada keluarganya, dan family tidak bg berkahwin dengan saya, apakah sudah terlepas tanggungjawab saya? berdosakah saya?

5) perlukah saya mencari anak tersebut sbg bukti hasil hub kami?

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)