Wednesday, November 9, 2011

Isteri duduk serumah dengan ipar lelaki, tak mahu keluar sesen pun.

as salam...

aku bknla berniat utk bercerita mslh rimahtangga di sini tp bila dikenang balik terasa berat sngt kepala ni duk pendam mslh ni seorg diri xtau mana hala tuju utk meluahkan segala ape y dipendam.mslhnye bkn besar sngt pun cuma bnda ni berlarutan sehingga 2thn lamanye sebaya dgn ank aku.lama tuu...sejak aku berkahwin dgn suamiku, aku hanya dpt merasa hidup privacy spt pasangan lain x smpai pun sthn.selepas adik suamiku berkahwin, ditakdirkan mereka suami isteri tidak dpt duduk sekali dan terpaksa dudukberjauhan.si isteri terpaksa duduk si utara di rumah ibu bapanya kerana bekerja di saa.manakala si suami terpaksa bekerja di kl.

utk membantu mslh mereka ibu & bapa mertuaku menyuruh si suami ni td duduk sekali dgn kami.so, pd hari2 cuti mereka suami isteri bolehla berjumpa terutama pd hari minggu.sama ada si isteri dtg ke rumah kami ataupn si suami pulang ke rumah mertuanya utk berjumpa dgn isteri tercinta.utk dipendekkan cerita, aku ni la y sushnya.suamiku kerja shift, kalau en suami ni kerja shift pg xpe lg.tp klu dh shift mlm terpaksa la tgal berdua dgn ipar aku tu.nasib aku ada ank.xdela btul2 tgal berdua je.itu xpe la kot.sbb aku x berapa kisah sngt.y aku kisahkan selama dua thn ni duk ngn kami ipar aku ni x pernah keluar duit langsung utk tlg byr bil ke air ke...bil elektrik ke...kan.

lg kan sewa umh wlupn 50 hengget x pnh bg pun.bknla nk berkira sngt lg kan nk mintak,tp klu org y pndai pk tu mgkin dia ada tlg kot.memang pd mulanya aku x kisah dgn semua ni tp bla dh lama sngt smpai nk kat 2thn dia duk ngn kami x pernah langsung dia tlg.ntahla kdg2 rse bersalah bila terfikir cmtu.x baik je rsenya.kdg2 bila si isteri dtg mereka bekurung dlm bilik.ye la aku tau jarang jmpe kan.tu x kisahla tp sesekali tu bila aku masak tlg2 la sket.at least tnye ada pape ke y bole di tolong.hormatla sket tuan umh kan.

ni x...pehtu bila aku siap masak pndai plak keluar mkn suami isteri.bahagia je tgk..huhuhu...hurmm..ntahla.lepas tu plak bila beli brg mknan ke ape simpan dlm bilik.bknla aku kemaruk sngt dgn mknan dorg tu tp mcm x hormat plak rsenye dpn2 mata kita bwak brg tu terus masuk bilik.hurmm..takut aku mkn kot mkanan tu.huhu...skang ni bila tgk dorg hidup mewah bknla sakit hati ke cemburu ke..tp bla teringatkan balik erm...ptutla dorg bole beli mcm2 dgn sng hati siap beli kereta baru lg.duit gaji dorg tu bkn guna utk ape pun.xde la mcm kami ni nk kna byr sewa umh...

bil air + elektrik..nursery ank lg...susu, pampers, kereta...mcm2 lg la.dorg just byr kereta je kot.y len2 sume free je..ank pun xde lg..haish..nk cerita ngn en suami pn aku xtau nk start cmne sbb bnda ni terlalu sensitif.sbb suami aku tu syg sngt ngn adik dia..taku plak aku klu tersalah ckp kang aku ngn suami plak porak peranda sbb dorg ni.kdg2 terfikir kan lebih baik dr mula lg aku x duk ngn sorg..memang sush rupenya duduk sekali dgn ipar ni lg2 klu dorg pn dh kawen.agaknye klu bujang lg xpe kot.ntahla...klu bnda ni jd kat korg cmne ek?ape ptut korg buat??

No comments:

Post a Comment