Thursday, November 10, 2011

Isteriku keras kepala. Suka tengking2 dan marah2.

assalamualaikum.......dan salam Ramadhan buat semua....

saya seorang suami....dan berkahwin lebih kurg 4 tahun...isteri saya tua dari saya 3 tahun.....tapi..bagi saya..ianya tidak menjadi masalah......perkahwinan kami selama 4 tahun ni seperti pasangan lain juga..ade turun naik...

ok la....masalah saya...isteri saya ni agk keras kepala...degil..dan ego.....bukan mahu membuka sifat buruk isteri...tapi atas dasar ingin minta pandangan dan nasihat....setiap kali dia melakukan kesalahan...dia takkan memnta maaf....dan dia biasanya akan buat silent protest....dia buat tak tahu....buat takde apa....selalunya 2,3 hari pun dia macam tak endah....apatah lagi ingin meminta maaf.....akhirnya...saya juga yg mengalah...............sebab..

..........saya tak suka.berkeadaan begitu.....rimas.

baru semalam....saya sekali lagi naik darah......isteri saya juga kebetulan baru 2 minggu lebih melahirkan anak kedua kami....alhamdulillah..itu rezeki di bulan Ramadhan utk kami sekeluarga,,,saya cuba utk memahami sepenuhnya...keadaan org berpantang lepas bersalin ni....namun...isteri saya masih bersikap sedemikian....pantang ade saja yg tak kena....mood-nya berubah...mula menengking ank sulung....buat kerja dengan menghempas...tarik muka.....saya....sabar...kerana fikirkan.dia baru bersalin.....lagipun ini bulan Ramadhan......saya cukup2 bersabar....namun,..malam tadi saya hilang kesabaran.......ntah camana..seperti..saya hilang kawalan utk seketika.....masa tu ank kecil kami menangis...kerana dia baru sahaja baik dari kuning...dan masih lagi perlu ke hospital utk diambil darah...memandangkan kuningnya itu berlarutan semingu lebih.....dan bila budak itu menangis....saya cuba dodoikan....dan saya minta dia susukan dulu budak tu utk seketika bagi menenangkan dia.....sekali lagi dia menengking saya "sudah lah..tinggallah budak tu""......kata2 itu buatkan darah saya naik....saya ketap gigi..namun...diam......tapi...saya kluar bilik dan saya menghempas pintu itu sekuat hati................dan saya lepaskan tumbukan kat pintu itu..................................dlm lebih kurg 10 saat...saya istighfar.....................mengucap.............dan saya rehat..................

sehingga disaat emel ini ditulis....kami masih lagi tidak bertegur........malah tidak langsung buat panggilan / sms........saya dah tahu apa nk buat........................tolong bagi pandangan.

terima kasih.

No comments:

Post a Comment