Jejaka A jahat, x solat. Jejaka B baik, beragama. Nak kahwin dgn yg mana satu?

Admin
0

Salam..di sini saya ingin berkongsi sedikit cerita..saya seorg perempuan biase berumur 23 tahun..sebelum ini saya telah berkenalan dgn seorg lelaki yg berumur 27 tahun iaitu A..die merupakan senior semasa d skolah rendah dlu..kami telah berkawan selama 5 tahun dan fanily juga telah mngetahui antara satu sama lain..dalam tempoh perkenalan kami telah melalui pelbagai perkara,suka dan duka,bercinta bagai nk rak..kami juga selalu bergado sehingga ketahap die memaki2 saya dengan kate yg sunguh hina memandangkan kami pnah melakukan perkara yg x senonoh(tp x sampai terlanjur)..die juga selalu kate tidak cinta saya bile bergado dan hanya bersama saya kerana kasihankan saya..dlm sebelum puasa hari tu die ade mengajak saya berkahwin..saya hny kata kn ya sahaja sbb saya malas ckp byk..tp sbnrny saya takut mahu kawin ngan die kerana die seorag yg tidak puase,sembahyang,bjudi,dsbnya...bile saya suh die b'ubah,die kate nant bile da kawin,da ad depan mate die akan bubah..saya sukar nk percaya sbb die juga byk kali menipu sy b4 ni...

seterusnya,dalam 2 bulan lepas,semasa saya baru mula bekerja,saya telah berkenalan dengan jejaka B..jejaka B adalah rakan sekerja yg baik..pada mulanya kami hny berkawan biase..sehinggalah hari raya hari tu die mluahkan psaan kepada saya..scr kebetulan die adalah anak buah kawan mak saya..kami baru tahu pun mase raye hari tu..n mak saya menyukainya...saya pun kini sudah jath cinta pada dia..tp B dan saya x seperti pasangan bercinta lain krn die kate die hendak melalui cinta selepas kawin..B adalah seorang yg menjaga agamanya..

skrg,saya telah bgtahu kewujudan B dalam hidup saya kepada A..saya bagitahu sy telah jatuh cinta kepada B dan B mengajak saya kawin..tbe2 A mcm tidak boleh trime..tym da tau sy ade laki len ni la die bru nk hargai saya,wat macm2,menangis merayu xnk saya tglkan die...sdgkan sblm ni die selalu abaikan saya dan wat x kesa e ngan saya..die kate die memg xnk menunjukkan cinta die die kpd saya..saya hairan..seorg laki yg ego selalu maki2 saya kini merayu2 ajak berkawin bagai nk rak kat sy bile saya kate saya ade laki len..die skang selalu tgu saya d opis dan ade menguugut utk bejumpa ngan B utk bagitahu perkara yg pernah die lakukan kat saya(x sampai terlanjur pun),huhu..die kate mane ade laki yg nk kat buah yg busuk..

utk mengelakkan salah paham,saya pun bercerita kepada B...dan B bole terima...die kate masing2 ade kisah silam masing2,die pun begitu,huhu...

masalahny skng saya hendak berkahwin dgn B,sbb saya da jatuh hati pada B..B byk merubah dan mnyedarkan saya tentang hidup..dalam mase yg sama saya juga kasihan kan A...A begitu marayu2 kepada saya,dan ibubapa saya utk berkahwin ngan saya..berjanji utk berubah sume...A kate kat sy x mgkin ade laki yg baik hati utk menerima pompuan yg da tlanjur ckit mcm sy ni..die kate nant satu hari B akan mhina saya..die kate die x mahu perkara tu terjadi..so,die kate die hendak btanggung jawab atas silap die..huuu mane satu saya hendak pilih?saya blum mendapat apa2 ptunjuk dr solat istikharah..

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)