Thursday, November 10, 2011

Suami aku rapat dgn perempuan lain sbb nak tenangkan fikiran & hiburkan hati

assalammualaikum.......ari ni aku benar2 kecewa......anakku dua org muntah2 dan cirit birit. Suamiku tak ada dirumah.....katanya ada urusan kerja.....membernya tlg belikan ubat utk anak2ku.....tgh mlm dia balik. Agaknya member dia yg suruh.....Utk pengetahuan umum....suamiku dah 3 ari tidur luar.....katanya nak tenangkan fikiran......bila dia balik, kami bawa anak ke klinik.....sblm dia masuk kedlm kereta....hsetnya bbunyi....panggilan dari "sayang" terkejut aku......bila aku angkat tdengar suara pompuan......sambil meriba anakku yg sakit.....airmataku mengalir..... Anakku bgtahu abahnya ada kawan call.....cpt2 dia ambil hset dariku.....bila aku tanya.....dia kata lupakan.....sampai klinik....dia masih diam dan cuba mengelak.....

sampai umah dia bterus terang sbnarnya memang dia ada hati dgn pompuan tu.....pompuan tu muda lagi dan baru abis belajar ....sedih aku....Bayangkan 10 tahun kami kawin dan anak ada 4.....dia buat hal......dia kata aku yg buat dia jadi mcm tu.......katanya dirapat dgn pompuan tu sbb nak tenangkan fikiran dan hiburkn hati.......walaupun anak masih sakit....dia sanggup tinggal umah mlm tu .......sbb dah janji dgn pompuan tu nak anta pompuan tu pergi temuduga pagi esok......dan dia bterus terang dah booking hotel....tapi menafikan yg pompuan tu tinggal skali......maka ...tak sekolahlah anakku esoknya...... Bila aku uji utk minta cerai....dia sanggup.....bila aku kata sanggup bmadu dia senyum je dan tak bagi sbarang komen.........bila aku kata kita mula smula dan bina hidup baru.....dia setuju tapi.....ada syaratnya.......syaratnya.....dia nak kawan dgn pompuan tu sampai bila2......dan aku tak blh larang kalu dia nak dating........anak2ku masih kecil....... yg sulung 8 tahun, yg kedua 6 thn, yg ketiga 4thn dan yg bongsu 2 tahun........ Agaknya betul kata suamiku......katanya aku selalu marah2......suka mengamuk.......jarang nak senyum......tapi tahukah dia......setiap saat aku bdepan dengan dugaan mbesarkan anak2ya.....

kadang2 aku letih.....kadang2 tension......kadang2 aku sunyi sangat......suamiku jarang ada dirumah.....selalu sgt keluar lepak dgn member......semua urusan rumahtangga aku yg uruskan......duit belanja semua dia pegang......aku surirumah sepenuh masa.....tak tahu bawa motor....tak tahu bawa kereta.....nak bergerak pun payah dgn anak2.......aku hanya duduk dirumah je........ Suamiku jarang ajak aku keluar.....katanya payah bawa anak kecik......selalu juga dia badmood bila aku ajak jalan......aku boring juga duduk umah ari2......kenapa dia tak faham......sbb tu kadang2 aku badmood dan marah2.....

sekarang aku tak tahu mana yg baik bagiku......yang mana satu yg akan aku pilih.......walau apa pun......memang salah aku .......memang sbb aku.... dia cari pompuan lain......aku tak dapat memenuhi citarasa dia....pakaian ku tak bcirikan pompuan moden.....aku tak seksi.....tak pakai baju ketat......tak pakai seluar tiga suku.....bila aku kata aku dah ada anak dan tak elok pakai seksi2.....dia kata tulah sbb dia cari lain.....kalu kat umah takpelah kalu aku pakai seksi2.....ni nak keluar jln2 pun kena pakai seksi.......

salahkah aku kalu aku jaga pakaian ku agar tdk dikata olh teman2 dan jiran2.....aku berumur 33tahun.......layak kah aku bpakaian seksi2 sedangkan aku ada 3 anak pompuan.....contoh mana yg aku nak beri pada anakku.......tlglah bagi pandangan bagaimana aku nak teruskan hidup ini......

No comments:

Post a Comment