Suami paksa berhenti kerja

Admin
0
Assalamualaikum kepada semua ahli Kisah Rumah Tangga, sy mengucapkan ribuan terima kasih atas semua pendapat dan saranan dari pembaca.

Saya ada masalah yg memerlukan pendapat kalian. Untuk makluman, saya sudah bersuami dan mempunyai seorang anak. Kami berdua bekerja untuk menampung keperluan kami. Saya bekerja dgn ayah sendiri manakala suami bekerja dgn swasta.

Permasalahannya sekarang ini ialah, bila bekerja dgn ayah sendiri ada baik dan buruknya. Baiknya ialah saya boleh masuk ke pejabat mengikut kesesuaian masa saya. Saya juga boleh mengarah pekerja saya..buat apa saja yang saya suka. (2nd bos la katakan)....tapi saya susah nak dapat cuti malah EPF & SOCSO tidak di bayar (sy tak kisah sgt sbb perniagaan ini perniagaan KELUARGA...kalo ayah GOL sekalipun...SYARIKAT ini sy yang punya....so what's the big deal doesn't it??)

Pernah saya stress dgn kerja saya, saya mengadu pada suami itu dan ini....sehinggalah sy terlepas cakap mahu BERHENTI kerja dgn ayah saya....org tengah emosi...apa saja yg dia cakap kekadang tak guna akal & fikiran dlu. INI LAH MASALAHNYA SEKARANG NIE......kalo saya berhenti, rumah & kereta sapa yg nak bayar kalo bukan saya? gaji pembantu rumah lagi....ansuran credit card...loan peribadi...? hurm....*sigh

Baru2 ini suami terus menerus mendesak saya untuk berhenti kerja...saya dah berbincang, kalo saya berhenti sekalipun, saya takkan dan tak nak kerja dgn orang lain...saya akan duduk rumah...dan suami kene la bg saya duit poket untuk maintenance sy..."boleh" saja jawab dia...tapi saya tau dia takkan mampu nak hadapi sumer itu...

macammana yer kawan2....haruskah saya berhenti kerja sedangkan saya sahajalah HARAPAN ayah saya terhadap perniagaan yg di jalankan? ATAU mestikah saya menurut perintah SUAMI yang sy sendiri pasti keadaan akan menjadi lebih parah kalo saya berhenti...?

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)