Wednesday, November 9, 2011

Suami panas baran. Panggil aku B*BI, H*RAM JADAH, S*KAI, ANAK H*RAM,

Salam semua.Di sini saya ingin meluahkan perasaan saya .

Saya harap pihak di luar sana dapat memberi pandangan bagi menenangkan hati saya yg kecewa ni.

Saya bukan hendak memburukkan keadaan ataupun membuka pekung di dada sendiri. Tp inilah hakikat yg terpakasa saya lalui.

Ceritanya begini, suami saya adalah seorang yg panas baran.Pantang ada salah silap, klu x kaki, tgnlah yg akan naik.Lagi satu yg paling saya x tahan

ialah percakapannya.Klu bergaduh mesti dia akan cakap perkataan "AKU" & "ENGKAU" pada saya.terus terang saya katakan saya x suka dgn perkataan tu.saya pun dah berulang kali cakap pada dia.Adakah semua lelaki mcm tu bila dah marah??? Tu belum masuk perkataan lain seperti B*BI,HARAM JADAH, BANGANG,BODOH,SAKAI,ANAK HARAM & macam2 lagi perkataan yg dia akan sebut.Saya sebenarnya sgt sedih & kecewa dgn sikap suami saya.ibarat org yg x de pedoman.Suami juga pernah ckp saya SUWEI..dia kata khwin dgn saya hidup dia x pernah senang.betapa sedih & pilunya hati saya.sedangkan dia x pernah pun nak bagi saya nafkah.saya yg tggung semuanya.termasuk mkn pakai ank & dia.

Baru2 ni anak saya terkena cermin kereta dia.cermin kereta dia retak.dia boleh ckp kat ank saya SIAL.perangai sama cam mama korang..sedih sgt saya masa tu..saya terus menangis.Lepastu saya ckp dekat dia.klau ank ni SIAL, u pun Sial jugak..sbb ni ank u..DIa nak pukul saya masa tu.tp x jadi.Entah la..saya mmg dah x tahan dgn dia..lepas kejadian tu dia ade ckp lagi kat ank saya perkataan yg bukan2.dia ckp ank saya CELAKA.masa tu saya ada dlm bilik & baru lepas solat maghrib.puncanya sbb anak2 saya bagi ikan peliharaan dia mkn biskut..sekali lagi saya menangis pilu.tergamak suami saya ckp ank saya yg bukan2.

Saya dah x tau lagi nak buat apa,dia juga pernah baling cawan, playars & lain2 pada saya, tp mgkin tuhan tu melindungi saya..pe yg dia baling x pernah kena.Dia juga pernah nak sepak saya, tp saya x tau kaki yg dia nak sepak saya tu terkena kerusi.dia mnjerit pggil saya masa tu..dia kata kaki dia x leh bergerak.dia kata ibu jari dia patah.esoknya saya tgk kaki dia bgkak & biru.2 mggu x leh nak jalan.saya ckp dkt dia.ni lah balasan tuhan sbb nak sepak bini..dia diam je.Tp dia x pernah serik.lepas tu dia buat balik.

Dia juga agung2kan pada saya yg dia hensem.kononnya ramai nak kan dia.tp x lama lepas dia ckp camtu.tuhan tu bgi lagi balasan pada dia.dia kena chicken pox yg teruk.seminggu lebih dia x boleh bngun.yg saya heran tu biji2 tu byk naik kat muka & besar2..buruk giler muka dia masa tu.tp saya jaga juga dia.sbb dia suami saya.masa tu dia ckp kat saya, nasib baik dah kwen, klu x mesti x de org nakkan dia.saya diamm je.tp suami mmg x pernah nak berubah.same je.Tahun lepas, saya pernah ajk dia utk pergi failkan kes cerai kami kat pejabat agama sebab saya mmg dah x tahan.tp dia x nak.berulang kali dia minta maaf pada saya n berjnji akan berubah..tp akhirnya sama jer.X berubah juga.say a pun dah x tau ape yg ptut saya buat.Kwn2 pernah suruh saya mandrem je suamai..tp saya x nak.sbb perbuatan tu syirik..saya x nak buat dosa.saya takut. Yang mampu, setiap hari saya berdoa pada tuhan agar suami saya berubah & lembut hati.Itu je yg yg terbaik.

Baru2 ni saya dapat hidu yg suami curang belakang saya.saya dah dapt bukti.saya tnya suami baik2.Tp pe yg saya dapat ialah sepak terajang.saya menangis sgt.klu suami x buat kenapa dia marah saya smpai mcm tu sekali.Saya bukan marah klu dia curang..cuma saya nak jwpan yg pasti.saya izinkan klu dia nk kwin lagi.tp lepaskanlah saya dgn cara baik.jgnlah seksa saya mcm ni.Saya tau klu beristri 2 dia x mampu.skrg pun nafkah saya dia x pernah nak tggung.camne klu kwin 2.

Skrg saya betul2 buntu, sape2 pun klu boleh nak selamatkan rumah tgga dia.tp apalah daya saya sbgai insan yg lemah.Untuk pengetahuan sume, dah seminggu saya x bercakap dgn suami.cuma segala mkn pakai dia ttp saya sediakan.biarlah dia dgn dunia dia..saya & anak2 je.Biarlah saya diamkan diri wat sementara.Say nak dia berubah jdi yg dulu.Hati saya sudah tawar & kecewa yg teramat sgt dgn dia.

Harap kwn2 dapt bg pndangan utk saya.Saya insan yg lemah.Hati say betul2 terluka sekarang.

Adkah saya je yg mempunyai masalah mcm ni.?? pndangan sume amat saya hargai.

No comments:

Post a Comment