Sayang Isteri? Bacalah doa ini selalu..

Admin
0
Bismillah: Sayang Isteri? Bacalah doa ini selalu.. Amalan Sunnah Nabi SAW yang jarang dipraktikkan oleh pasangan yang baru berkahwin pada hari ini ialah di mana Suami meletakkan tangan kanan di ubun kepala isteri sambil membaca doa : "Ya Allah, Aku memohon kepadaMu segala kebaikan yang ada padanya, dan aku berlindung kepadaMu dari segala keburukan yang ada padanya. Ya Allah, berkatilah isteriku ini ke atasku dan lindungilah dirinya dari melakukan perbuatan-perbuatan yang buruk maupun dari segala keburukan perbuatan orang2 yang dengki, perbuatan tukang sihir dan perbuatan orang2 yang suka melakukan tipu daya" Sebaiknya tambahlah waktu bersendirian dengan membaca banyak-banyak doa ini. Ya Allah, panjangkan jodoh kami hingga kesyurgaMu ya Allah. Jadikanlah cintanya untukku seorang sahaja. Jadikanlah aku lebih cantik dimatanya dari orang lain. Jadikanlah aku lebih hebat dimatanya dari orang lain. Jadikanlah aku lebih baik dalam segala hal dimatanya dari orang lain. Mudahkanlah segala urusan kami sekeluarga dunia akhirat. Jauhkanlah kami dari segala maksiat. Berkatkanlah rezeki kami. Berkatkanlah usaha kami. terimalah segala amalan kami dan maafkanlah segala dosa-dosa kami. Panjangkanlah umur kami. Sihatkan tubuh badan kami. Cerdikkan akal fikiran kami. Mudahkan kami menghafaz ilmu dariMu. Mudahkan kami beramal segala perintahMu. Lunakkanlah hati-hati manusia agar baik semuanya kepada kami. Jauhkan kami dari kebencian manusia. Keburukan teman-teman, keburukan akhlaq jiran.

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)