Adik ipar tinggal bersama

Admin
2
saya ingin meminta pndangan n nasihat pembaca kisah rumah tangga. Masalah saya timbul sejak kehadiran adik ipar saya dalam kehidupan rumah tangga kami. sebelum ini kami hidup bahagia, ceria dan gembira. Usia perkahwinan kami tidak sampai setahun tetapi kehadiran adik ipar saya telah menggugat ketenteraman saya dalam rumah saya sendiri. Saya berasa tidak selesa berada di dalam rumah sendiri. saya lebih suka berada di luar rumah. Kalau berada dalam rumah pun saya akan berkurung dalam bilik. Saya pernah berbincang mengenai perkara ini dengan husband saya tetapi dia kata itu tanggungjawab dia menjaga adik dia. Xsalah dia nak menjalankan tanggungjawab dia tp apa hak saya sebagai isteri??? Telan aje masalah yang melanda. Adik ipar saya dah berusia 26 tahun, xkan masih nak bergantung dengan abg dia. Bagi saya xsalah rasanyer dia mencari rumah sewa lain dan hidup berdikari...Masalahnyer saya xmau ada org lain (adik ipar) dalam rumah tangga saya. sampai bila dia akan tinggal bersama kami. tolong la saya apa yang patut saya lakukan???

Post a Comment

2Comments
  1. hai.. saya pula bakal berdepan dengan perkara sebegini.. :( saya mmg sakit hati..Tuhan sja tau. :(, bahkan skrg sya suda terfikir,,bagaimanalh keadaan rumah tangga saya nnt bila dia datang.. :(, suda sya bincang dengan suami...tapi yala..apa daya sya..itu adik kandung dia.. alasan sebab dia akan sambung study d kolej berhampiran tempat tinggal kami..ada juga asrama..tapi perlu sewa,,dan suda penuh,saya buntu,, terpaksa saya terima sja la..:(, kami berkahwin baru 2 bulan lbih.. mmg la nnt limited sgat la klu ada org lain kat ruma tinggal sama..hmmm..:(

    ReplyDelete
  2. Saya bukan setakat adik ipar ayah mertua duk sekali.. Rasa xselesa dan terhad untuk melakukan apa pun dalam rumah. Adik ipar penagih saya cukup xsuka adik dia mai umah. Ayah dia plak xmcm org. Kaki perempuan. Saya stress sgt bila duk rumah. Berapa kali dh saya bncg gn suami tp depa ttp mai buat mcm rumah sndri.. Saya sumpah xsuka.. Sanggup pindah dari umah keluarga sendiri sbb suami xselesa dengan keluarga saya. Tapi suami xpenah nk pikir perasaan saya.Macamna kaedah lain yg bole saya buat..

    ReplyDelete
Post a Comment