Thursday, November 10, 2011

Aku isteri kedua. Kenapa aku dipinggirkan suami?

askum..saya mengalami dilema yang jarang2 dialami pasangan suami isteri zaman sekarang..kisahnya bermula macam nie..kakak saya berkenalan dengan seorang jejaka berumor 40 taun brnma M..jejaka tersebut sangat bertanggungjawab, baik hati, pokoknya lelaki idaman wanita lah..jauh brbeza dgn sifat kakak sy y agk playgirl..

so, ble kakak sy stat keje, die cm x hiraukan jejaka tu lagi..so, sy nie menghormati jejaka tersebut cm abang saya sendiri sebab die slaloo bantu keluarga saya..so, sy layanlah dia baik2..kakak sy pula kerap jmpe lelaki lain di belakang jejaka trsbut..so,abg M mcm fed up n stat meminati sy..tp sy cume anggp die cm abg jer..tp die x henti2 nk pikat saya..sampailah saya rasa saya daa jatuh hati kat die..

so, die break ngan kakak sy n kawin ngn sy..tp rpe2nye, dia da ada isteri tp mereka sudah bertahun tinggal berasingan..sy percaya kerana msa mle2 ak jmpe abg M, keadaanya tidak berapa terurus..abg M ckp, die prnh nk ceraikan isteri pertama sebelum ni tp isterinya mengugut nk bnuh diri..abg M gtau sy dia xleh duduk serumah dgn isterinya kerana isterinya selalu mahu mencari kesalahan dirinya dan hari2 bergaduh..

lantaran itu, abg M tidak serumah dgnnya selama beberapa tahun..abg M hanya mberi nafkah zahir tp tidak nafkah batin..tambahan pula, isterinya tidak boleh mengandung dn tidak pandai menjaga rumahtangga..Isteri pertama abg M juga pernah ingin mencarikan jodoh utk abg M sebelum ni tp abg M menolak dan ingin mencari sendiri..abg M tidak meceritakan perihal dia berkahwin dgn sy kpd isteri pertamanya..

so, walaupun saya sudah berkahwin dgnnya tp sy merasa diri macam perempuan simpanan..dalam masa y sama, kakak sy cuba menggoda suami saya kembali..macam2 cara dan suami saya suruh saya berlakon utk sementara waktu..kalau naik kereta, kakak di sebelahnya, kalau bercakap pakai bahasa sayang2..sy terpaksa bersabar dgn semua tu..sampailah kakak akhirnya berkahwin, sy ingat beban sy akhirnya hilang tp kini perihal isteri pertama suami saya pula muncul..setiap kali suami saya pulang, ke kmpg, dia akn membawa isteri pertamanya dan sy seolah2 tidak wujud..itu membuat sy rasa diri ibarat perempuan simpanannya..abg M ckp kt sy y dia hanya kasihan pd isteri pertamanya tp rasa syngnya sudah tiada..sy hanya mengiyakan walaupun dlm hati tuhan aja y tau..

sy pernah meminta cerai dr abg M dn menyuruh abg M memilih sy atau isteri pertamanya tp abg m ckp die x bleh ceraikan isteri pertamanya dlm msa y sama dia x bleh lepaskan sy..so, sy hidup dlm dilema ni setiap hari, detik dan saat..kali terakhir abg M pulang ke kampung, dia telah memberitahu perihal dia sudah berkahwin dgn saya pd isteri pertamanya..menurutnya isterinya x kisah tp sejak saat itu, isterinya kerap menghubungi abg M..abg M selalu ada waktu isterinya memerlukan bantuan malah kalau bercakap di telefon, seolah2 berbual dgn org y pling dia sayang..

sy selalu mengalirkan air mata..kalau abg M da x syg dgn sy kenapa dia tidak menceraikan saya..kenapa sanggup biarkan sy berair mata setiap hari..da la sy selalu ditinggalkan kesorangn kt rumah..sy sudah tidak tahan dengan semua kepura2an ini..

saya sudah hampir gila tinggal di rumah ini..tapi saya tidak mampu berbuat apa2 dlm keadaan ini..walau apa pun y terjadi antara isteri pertamanya atau dgn kakak sy, abg M selalu suruh sy bekorban dan mengalah..dan sy selalu berpura2 kuat dn tabah di dpn abg m..hakikatnya, hati saya sudah rapuh..ble2 masa hati saya akan jatuh berderai..

kalau berbincang, mesti sy akan dimarahi dan berakhir dgn pergaduhan..apa y harus sy buat..hati saya sakit sangat..tp sy hnya memendam perasaan saya..kdg2, sy pernh terfikir nk bunuh diri tp sy fikirkan dia dan keluarga sy..sy sudah hampir gila..apa y perlu saya buat..??

No comments:

Post a Comment