Isteri dah puaskan suami, tapi suami masih menggatal 2

Admin
0

First of all I wanna thank all for ur time for reading my problem & give comments. Saya tau diluar sana masih ramai yg prihatin. Saya dh went through satu persatu komen anda, terima kasih sekali lagi..Ada comment yg positif & x kurang juga yg negative, biasala pendapat masing2..Cuma saya pula la yg perlu guna akal & fikiran saya utk menilainya. Selain itu saya muhasabah diri sendiri. Saya berazam untuk baiki kekurangan yg da pd diri saya. Saya dah nekad biarlah suami dgn cara ia & biarla saya cari kebahagiaan saya sendiri. Saya tak terlintas untuk bercerai sbb bagi saya bercerai adalah jalan yg terakhir setelah semua usaha untuk pertahankan rmhtangga saya gagal. Bagi saya selagi saya boleh bertahan saya akan berada d sisinya dikala ia senang atau susah tp bila saya dah nekad, saya akan tinggalkan ia without warning.

Disini saya ingin mengambil kesempatan utk menjawab segala persoalan yg timbul di kalangan pembaca:

To Saiful Ronan da kebenarannya kata2 anda. saya kawin ia saya masih anak dara (suami tau),saya pula jenis yg tak suka tgk VCD lucah coz bg saya ia haram, of coz saya xde experience, lainla if saya jenis yg "murah" mesti experience tak dpt dipertikai tp bila suami minta saya x penah ckp 'tidak'. Suami terapkan dlm minda saya yg isteri perlu jd PELACUR kpd suami, saya x gemar dipanggil begitu namun saya turuti setiap kemahuannya, smua skil yg ia ajar @ minta, saya praktikkan. In fact so far sms bersama pon ia sentiasa memuji saya.

To Kontraktor Tekun Wibawa saya jenis yg x percaya ckp org until saya tgk @ dpt bukti sendiri, cth psl tukang jahit tu, suami yg inform saya sendiri setelah benda dh jd besar (bertumbuk dgn sepupu tukang jahit sbb bawa mulut) saya jumpa tukang jahit tu sendiri (suami x benarkan tp saya nak dgr sndiri cerita dr kedua2 belah pihak). Psl telefon pon sama, saya dpt bukti sendiri, Allah Maha Kaya, walau bagaimana suami nak cover, everyting reveal sendiri, bkn saya yg cari.

Seperti yg telah saya terangkan, saya tak dpt nak cancel my wedding coz smua persediaan dh buat. Lgpon both parents dah setuju & restu dgn perkahwinan kami coz mereka asyik tnya bila nak kawin. I can see their happiness bila saya & hubby suarakan yg kami nak kawin. Initially suami convert pon sebab saya coz ia kta tertarik dgn saya yg berbeza dr perempuan melayu lain,da ciri2 wanita melayu yg da sopan santun & jenis yg pandai jga maruah diri. Ada byk sbb lain d sini yg tak dpt saya explain why I continue the event tp yg pasti saya mmg solat istikharah.

Berkenaan dgn harta tu, demi Allah saya tak akan pilih ia if saya ni jenis materialistic coz family ia bkn dr family senang, da ahli keluarga yg sakit & perlukan kos perubatan yg tinggi setiap bulan. Begitu juga keturunan, infact kalu nak ikutkan family saya lg senang & berharta.

FYI, ada ketika semasa tempoh kami berkenalan, ia jd papa kedana, tinggal sehelai sepinggan, rmh & kereta hasil titik peluh ia terpaksa d jual, senang cerita mmg ia merempatla. Ia xdpt balik kg coz tkut parents ia sedih dgn keadaan ia. Ia menangis & minta saya jgn tinggalkan ia. Ia takut coz msa ia senang ia tak appreciate saya sgt. Saya bgtau ia saya akn tetap bersama ia wlpn ia tiada 1 sen dlm poket ia. Saya setia dsamping ia walaupon lelaki2 yg penah dtg ketika itu lebih segalanya dr ia. Bg saya itu ujian utk buktikan smda saya jenis yg cepat terpesona & lupa janji saya.Alhmdulillah saya lulus.

Byk duit saya abis ketika ia jatuh tp sya redha coz saya fikir duit blh dicari tp if ia convert balik kpd agama asal ia, saya yg akan menanggung akibatnya di padang mahsyar kelak. Ia minta saya belikan ia keta guna nma saya, sya setuju coz saya tau ia akn handicap if xde keta coz kerja ia perlu travel. Masa ia nak start business ia, ia mnta saya buat loan, saya setuju. I never complain coz saya fikir Allah dah amanahkan saya utk jaga lelaki mualaf ni.

Saya pilih suami bkn kerana rupa juga coz penah org ckp saya & suami mcm langit dgn bumi. Sepanjang perkenalan saya dgn suami sya byk solat istikharah utk minta petunjuk, That's why saya yakin pilihan saya betul. Saya bkn bercinta tak tentu pasal apatah lg dgn bangsa & agama lain.

FYI, alhmdulillah perkahwinan kami mendapat restu dr kedua2 belah pihak so saya rsa tak de isu dr segi itu.

To Bard Semut Perang Saya cerita aib suami? Nauzubillah, if saya nak aibkan suami, saya tak cerita kat sini, saya post jer kat wall KRT coz awak & pembaca lain blh kenal saya & blh menimbang kata2 saya dgn lebih tepat. Say anak tnya awak kenal ker saya? Kenal suami saya? Saya luahkan d sini, bkn face to face dgn awak atau pembaca lain. Saya juga x luahkan kpd colleague, adik beradik saya, my parents, kwn2. If not buat pa saya anak taip berjela2 camni.

Spt dlm luahan saya yg lepas, saya dh bgtau suami, saya nekad lepas kawin saya nak buka chapter baru wlpn 2 minggu b4 kawin saya d kejutkan dgn sms sex antara suami dgn ntah perempuan mana, seminggu lepas kawin saya dpt lg email 'gatal' camtu. suami yg keep provoke saya, yg duga akal fikiran saya. Salah saya juga kah? If begitu awak pon bias juga dgn kaum sendiri. Saya if tiada agama, saya blh buat lebih dr itu tp saya tau ia dosa besar,saya fikir halal haram, saya fikir syurga neraka. Saya takut, sgt takut.

Demi Allah saya post masalah saya kat cni bkn utk tagih simpati, saya x harapkan org back up/support/bela saya, masing2 bebas bg pendapat sendiri wlpn yg –ve spt suruh saya bercerai sdgkan bg saya byk lg cara lain utk setelkan masalah. Saya yakin saya blh baiki keadaan. Saya meluahkan coz saya nak melepaskan pa yg terpendam dlm diri saya coz saya fikir Cuma disini tempat yg plg sesuai utk luahkan masalah saya coz tiada siapa yg kenal saya, saya juga x perlu face to face...

No body's perfect, begitu juga saya & saya akui. Saya tak cakap yg saya tiada salah & silap tp dlm rmhtangga kedua2 belah pihak (suami & isteri) perlu kerjasama dlm mendirikan rmhtangga. So its not fair la if people always tink wife yg has to be perfect while the husband otherwise coz husband tu la ketua keluarga. Kata isteri tu 'bengkok' so suami yg 'lurus' nila yg kena pandai tunjuk ajar pd isteri, bkn guna kuasa veto utk torture fizikal & mental isteri

To Kay Ames thanks a lot for your opinion, saya da praktikkan pendapat awak. Saya buat cool, lebih relax, even bila suami keluar lama pon saya tak call ia balik sbb risaukan keselamatan ia. Even suami pon notice sampai tnya; dulu bila abg keluar lama sket syg akn cal @ sms abg risau tnya kat mana. Even kat opis pon saya yg selalu call ia tnya dh mkn, sms ia ckp rindu & sayang ia. Skrg saya stop terus aktiviti itu. Now saya tgk ia rindu pulak dgn pa yg saya slalu buat prior to this. Alhmdulillah skrg ia lak yg Nampak gelabah. Setiap ari tnya saya smda saya sayang ia. Everyday sms saya ckp syg, rindu & x boleh idup tanpa saya. Malah nmpak ia pula yg risau dgn perubahan saya sbb ia takut saya berubah ati & tinggalkan ia coz ia tau di tmpat keja (saya engineer so keja dikalangan lelaki), saya di minati ramai. Saya penah di flirt oleh kwan2 suami (kwn2 ia rata2 tau no hp saya) utk jdkan saya isteri (sblm kawin). Ia tau bkn stakat kwn2 ia shaja yg interested dgn saya infact kemana pon kami pegi, let say masa g homeymoon aritu, ia sruh saya jln dpan & ia jln jauh d belakang utk tgk smda lelaki lain perhatikan saya & spt jangkaan ia, akn da lelaki yg memerhatikan saya & dtg kpd saya utk berkenalan. saya yg selalu tak layan sejak saya berkenalan dgn suami coz saya xnak jd yg dikejar x dpat yg dkendong berciciran.tp suami juga tau saya akn lepaskan ia pegi coz saya bkn jenis yg suka bergaduh dgn jantina sndiri merebut lelaki walaupon lelaki itu suami saya.yg itu ia pasti

Alhmdulillah, so far saya nmpak ia smkin syg saya tp @ d same time saya kena waspada, saya takkan leka dgn perhatian ia.bila2 masa saya blh dkejutkan lg....

To Farhana Zulkifli heheh sya suka petua anda.Boleh buat Cuma takut suami dpt heart attack. Naya juga nanti..hehe. Apapon TQ

Akhir kata, saya ingin memohon ampun sekiranya kata2 saya menyinggung mana2 pihak secara peribadi. Tujuan saya bkn utk membalas. Saya hanya ingin meleraikan pa yg menjadi tanda Tanya sesetengah pihak.

Utk pengetahuan semua,slp saya meluahkan & mendapat maklumbalas, I fel relieved. Rasa ringan kepala saya ni coz all dis while saya asyik pendam & makan ati seorang diri. Saya tau byk dugaan dlm berumahtangga apatah lgi dgn mualaf. Doakan semoga suami berubah menjadi seorang suami yg soleh, bertanggungjawab, yg dpt kawal diri dr menghampiri maksiat. Doakan saya juga supaya tabah & kuat menghadapi masalah....

Saya juga doakan semoga pembaca semua sentiasa bahagia & sentiasa dilindungi Allah SWT.

Wassalam..

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)