Isteri yang kerisauan

Admin
0
salam, saya telah berkhawin muda. Sepanjang usia perkhawinan saya, saya mendapat 2 cahaya mata, saya gembira hidup dengan suami dan anak2 yang tercinta. Sejak saya berkhawin, mmg saya ingin kan sebuah rumah yang mmg rumah itu milik saya. Suami pun tahu akan keinginan saya. Tetapi saya tidak mendesak. Suami selalu menyuruh saya bersabar, dan memberitahu bahawa suatu hari nanti saya akan juga memiliki sebuah rumah. Suami pun pernah berjanji, die akan berusaha utk mendapatkan sebuah rumah milik saya sendiri walaupun kecil. Suami bekerja siang dan malam. Dia mmg seorang suami dan ayah yag bertanggunjawap. Kerja sehingga peluh dibaju pun boleh diperah. Setelah 7 tahun masa berlalu, dengan rezeki Yang Maha Esa, suami dapat membeli sebuah rumah untuk saya. Tetapi masalah saya sekarang, setelah kami mendapat kunci, perangai suami berubah, dia sudah mula malas hendak pergi kerja. Dr mula beli rumah sudah seminggu die tidak ke tempat kerja. Alasan dia, mahu mengemas, mengecat, mencuci dan sebagai nye. Mmg lah kalu diikutkan hati, mmg saya gembira kerana tidak penat dan sebagai nye. Tapi saya takut akan pekerjaannya. Memandangkan sekarang ni byk pekerja yang diberhentikan. Suami saya adalah pekerja yang baik sebelum ni. Gaji die melebihi saya. Itu yang saya takutkan. Hati saya mulai tak tenteram. Byk yang perlu dibayar sekarang ini. Bila saya nasihat, die kata tak pe bos die tahu. Tp pada hakikat nye, adakah benar2 bos die ikhlas?? Bila saya nasihat die, mulalah die ckp saya tak menghargai ape yang die lakukan, ape yang die buat, tak bagi sokongan.. saya sayang kan keluarga saya… saya nak mintak pendapat…

Isteri yang dalam kerisauan...
love ya!

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)