Suami malas kerja & aku nak tuntut cerai!

Admin
0

As salam..

Saya nk mtk pndpat KRT. Saya telah mndirikan rumahtangga selama 4 thn dan mempunyai seorg anak. Suami saya seorang duda yg mempunyai 2 org anak sblm brkahwin dgn saya. Masalah saya ialah suami saya yg tdk mahu bekerja. Smenjak kawin smpai saat ni suami tdk bekerja. Dia hanya dduk rumah menjaga anak semata2 tanpa mahu membantu buat keja rumah. Pendapatan saya seorang tak cukup utk menanggung kluarga. Akibatnya skrg saya berhutang dgn byk bank, duit kereta dah sangkut 6 bln, dan saya dah mdpt saman dr smua bank tersebut, nama saya dah di blacklist. Skrg menunggu masa utk brg2 rumah di sita & dilelong.

Suami saya juga seorang yg panas baran. Bila marah suka maki hamun dgn kata2 kesat. Suami saya juga tak pernah sembahyang. Nafkah utk 2 org anak yg terdahulu pun tak pernah di beri. Sedangkan beli rokok pun guna duit saya. Rumahtangga dah jd semakin dingin. Saya dah puas bersabar dan berdoa dgn harapan dia akan berubah. Saya dah buntu sbb saya tanggung sndiri masalah ni.Saya tak prnah adukan masalah ni pada keluarga saya sbb tak mahu keadaan jd semakin keruh. Tolonglah saya, perlukah saya tuntut cerai atau patutkah saya ubati dia?

Isteri malang.

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)