Thursday, November 10, 2011

Suamiku bercinta dgn janda beranak 2

Assalammualaikum WRH.

Pertama kali ye bersyukur kehadrat ilahi dgn izinNYA kita dpt lagi bernafaz dibumi ini. saya mohon agar indentiti saya ini dirahsiakan untuk tatapan umum sbb saya tak nak mengaibkan sesiapa dlm masalah rumahtangga saya ini.

Saya dan suami telah berkahwin selama 2tahun dan telah dikurniakan seorg cahaya mata yg comel (lelaki). dan sejak azalinya rumahtangga kami ini dibina kami hidup berjauhan atas dasar kerjaya masing2. suami bekerja sendiri dan saya GOV. mula2 berkahwin suami tak pernah merungut untuk tiap2 minggu balik berjumpa dgn saya. selepas 4bulan kami bernikah, saya disahkan hamil.. dan bermulalah episod hitam dlm hidup saya.

Untuk pengetahuan semua sewaktu saya hamil sayalah ibu dan sayalah abah tp saya fikirkan suami disana sedang mencari rezeki untuk anak yg saya kandung. ternyata itu adalah kata2 manis buat saya untuk menghiburkan hati yg sedang derita. Suami berubah sikap dr selalu tanya kabar (call & sms) tp sejak kebelakangan itu dia lupa akan kehadiran saya dlm hidup dia. hinggakan pd suatu hr saya m'hantar sms dia tak balas.alasan dia sibuk. kdg2 jam 3pg saya bangun dr tido tgk HP kot2lah ada dia reply sms saya tp sy sgt kecewa dan hinggalah kandungan saya berusia 5bulan.. ALLAH itu maha adil dan pada suatu hari suami tertinggal HP dirumah dan pada masa yg sama HP dia ada SMS CALL masuk dr seseorang. tanpa berfikir panjang sy cube membaca SMS tersebut. betapa sedih peritnya saya untuk membaca SMS tersebut "SEHARIAN U TAK CALL SMS I, MCM I NI TAK WUJUD DLM HIDUP U" aduh.. sakit nya. selepas itu Perempuan tu ada call dan sy jawab panggilan tersebut ttp perempuan tu terus putuskan talian dan perempuan tersebut menghantar sms mengatakan yg dia tersilap hantar sms nak hantar pd tunang dia dan alasan itu juga yg telah diberikan oleh suami kpd saya. pd malam tersebut saya menangis.. perempuan mengandung sgt2 sensitif dan perlukan kasih syg dr seorg suami..

kenapa harus saya diuji sebegini??? selepas peristiwa tersebut suami terus membuat LOCK hp dia dan bila aku tanyakan kenapa? jawapan dia "DIA TAK NAK AKU TAHU APA2 MENGENAI DIA".. apa yg dia buat adalah untuk dapatkan JOBS..adakah logik jwpan yg diberikan. siapakah aku?? sedih dan kecewa yg teramat sgt. pernah aku minta untuk dilepaskan tetapi dia masih sygkan aku..

hari demi hari usia anakku semakin meningkat 10bulan.. pada hari jumaat.. aku telah didtgi SMS dr perempuan tersebut.. mengatakan yg SUAMI dan dia telah pun byk kali bersama.. bukan sekali dua tp byk kali.. aku sbg seorg isteri yg ketika itu sdg happy tiba2 mengeletar seluruh badan apabila membaca sms tersbut.. DIA dan suami telahpun mengaku.. hati aku sedih sedih yg teramat.. alasan yg suami berikan adalah aku jauh dr dia.kenapa dia taknak bgtahu seawal berkahwin yg dia tak boleh hidup berjauhan dr aku knp skrg?? sedih mengenangkan pengorbanan aku selama ini hanyalah sia-sia belaka. Aku bersalin sorang diri dihospital.. segala2nya aku buat sorang diri dan memikirkan suami di sana untuk mencari nafkah tetapi suami telah menipu aku..aku tak pernah diminta untuk dibayar ttp aku slalu inginkan pengorbanan aku dihargai.. sekali aku minta untuk dilepaskan sbb aku dah tak sanggup untuk hidup derita krn spnjng tempoh berkahwin aku sentiasa derita dan aku nekad untuk berpisah dgn suami ttp bila aku melihat anak aku yg masih kecil aku menangis. anak aku perlukan kasih sayang seorg bapa.. bila aku minta dilepaskan alasan yg diberikan "AKU TAKKAN IYEKAN APA YG KO NAK MELAINKAN KO BAGI ANAK PADA AKU"... ya allah dugaan ini terlalu berat...

dan suami telah pun mengaku skrg ini dia sedang bercinta dgn janda beranak 2... bila aku tanyakan sampai mana hub. dia dgn janda tersebut dia marah2kan aku.. kdg2 aku mengatakan yg suami aku telah pun bersama dgn janda tersebut. ya allah andai ini betol apakah yg perlu aku lakukan?? kpd pembaca KRT please give me a support...

Sering aku ingatkan suami jgn sesekali jual harga diri maruah diri disebabkan dgn kerja.. ttp apa yg aku kata sia2 belaka dan perkara yg aku tak duga ini yg berlaku. untuk pengetahuan semua aku telah pun ke pjbt agama untuk meminta keunseling dan membawa bukti2 yg sahih.. alhamdulillah atas nasihat ustaz.. jiwa aku tenang dan aku lebih dekatkan diri kpd ALLAH.. dan aku telah pun memohon untuk bertukar dan pertukaran aku memerlukan masa.. aku harap dan berdoa agar pertukaran aku diluluskan dgn secepat yg mungkin agar aku + anak dpt duduk 1bumbung dgn suami. ttp adakah suami aku akan berubah??? ya allah... sungguh hebat dugaan ini...

aku masih sygkan suami dan rumahtangga ini... dan aku selalu berdoa agar suami kembali ke pangkal jalan...

dari insan yg terluka..

No comments:

Post a Comment