Wednesday, November 9, 2011

Suamiku 'main' perempuan tua kerana duit?

Salam,

Hari sy dimulakan dgn kisah sedih dan mengecewakan. Ntah kenapa hati sy terdetik nak tgk hp suami yg sedang di'cas'. Suami masih belum bangun dari tidur yg lena (selepas kami 'bersama' smlm).lagpun baru jam 6.00 pg. Mmg suami marah kalau dia tahu sy tgk hp dia. tapi kebiasaannya detik hati isteri kebanyakkannya betul. ALLAH MAHA BERKUASA, dan apa yg sy takut berlaku dalam rumahtangga saya, sudah Allah tunjukkan. Kelihatan ada nombor baru dlm 'inbox' sms dia. Mungkin dia tak ingat nak 'delete'.

Sy buka dan ayatnya berbunyi "takpelah lau mung takboh bagi p**e mung ke aku (paham kan apa bende tu) ikut mung lah, tp aku masih guna mung lg, sbb aku tahu mung terdesak duit. gj mung tu bukan cukup kedarah (cukup makan). sbb tu aku nak mung lg. duit yg aku bg smlm tu cukup ke tak? klu x cukup aku boleh bg lagi. manusia jenis apa mung ni. hrp muka je lawa, berlagak, ego.. aku pun tgh mrh ni.. hilang sabor". Apa yg harus sy pikir lps sy baca sms ni, selain dari membayangkan yg suami sy sdg bermain cinta dgn wanita lain yg membahasakan diri dia akak. betul tak? dan dia pulak layan pempuan tu sbb nakkan duit!!.

Ya Allah.. DugaanMU kali ini sgt berat Ya Allah...dah tak termampu untuk hambamu ini bersabar dan berpura-pura yang hati ini tak terluka, Ya Allah. Kau berikanlah petunjuk pada hambaMU ini Ya Allah. Jalan mana yg harus hambaMU ini ikuti ya Allah. Kasihanilah hambamu ini. Kenapa hambaMU ini diperlakukan semacam ini. salah apa yg saya lakukan hingga di perlakukan sekejam ni. selama hdp berumahtangga dgan suami, x pernah sy memaksa dia membelikan sy barang kemas/brg2 yg saya nak sangat. kalau sy nak dan sy fikir benda itu perlu, saya akan beli sendiri. dengan duit sy sendiri. tp bg dia, sy x cukup baik lagi. apa yang dia nampak hanya kejahatan shj. jd, dia nak buat apa duit byk2 sampai sanggup gadai maruah dan melakukan maksiat. tapi sy yakin Allah bersama umat2nya yg byk bersabar dan pasti takkan terlepas dari balasanNYA..

Pohon pendapat dari pihak Kisahrumahtangga akan masalah saya ni.

Terima kasih.

No comments:

Post a Comment